Over dit project

Hunkemöller,
Innovatieve paskamerverlichting

Toen duidelijk werd dat er iets moest veranderen aan de paskamerverlichting bij Hunkemöller, kwam deze opdracht bij Britta Hall terecht, Global Retail Experience Manager bij Hunkemöller International. Britta stuitte vervolgens op een Engels onderzoek over paskamerverlichting en de elementen die daarbij van belang zijn. Dit deelde zij met Utilicht, de samenwerkingspartner voor de algemene en algehele verlichting in Hunkemöller-winkels. Op basis van het onderzoek ging Utilicht aan de slag om de fundamentele elementen voor goede paskamerverlichting te achterhalen. Na een periode van onderzoek, ontwikkeling en testen, kon Utilicht een passend voorstel doen.

Britta: ‘Ik was erg verrast door de innovatieve oplossing die Utilicht aandroeg. Namelijk passpiegelverlichting. Het is in het ontwerp innovatief dat het licht recht van voren schijnt en niet van bovenaf. Doorgaans is paskamerlicht te fel, flets en schijnt het van bovenaf. Hierdoor worden dames tijdens het passen geconfronteerd met schaduwen, vooral rondom rondingen en worden mogelijke oneffenheden in de huid extra benadrukt. Zeker bij het passen van lingerie is goede verlichting daarom erg belangrijk.’

Bekijk alle foto's

Dat wil ik thuis ook!
Utilicht ontwikkelde een passpiegel met rondom een brede egale lichtrand. Het gekozen licht biedt kleurecht resultaat, waardoor dames niet in hun nieuwe ondergoed in daglicht hoeven te gaan staan om de daadwerkelijke kleur van hun setje te kunnen zien. Het licht heeft tevens een ‘warme’ kleur en is dimbaar. ‘De nieuwe passpiegels werden unaniem gekozen door een testgroep en inmiddels worden de spiegels in nieuwe winkels van Hunkemöller geplaatst’, aldus Britta. ‘Tijdens de opening van een nieuwe conceptstore op de Kalverstraat in Amsterdam in februari 2017, waren er diverse beauty-vloggers en -bloggers aanwezig. Er werden veel selfies gemaakt via de spiegels en de eigen looks in dit licht werden erg gewaardeerd door de aanwezigen. De spiegel werd zelfs zo goed gewaardeerd dat er gezegd werd: die spiegel wil ik thuis ook! Daarmee werd de keuze voor deze spiegel nog eens extra bevestigd.’

– Britta Hall, Hunkemöller